بازاریابیکسب و کار

کاربرد قیف بازاریابی در تولید محتوا

قیف بازاریابی را می توان مهمترین رکن و عامل تعیین استراتژی محتوایی و نقشه راه برای یک بازریابی محتوا دانست، لازم است که بدانیم این قیف در بازاریابی سنتی استفاده می شود؛
این قیف بازاریابی مانند یک فیلتر هوشمند تصفیه عمل می کند، به این صورت که شما تعداد زیادی مخاطب در ابتدای این قیف دارید ودر هر مرحله با یکسری تدابیر و اقدامات، این مخاطبان را خالص می کنید تا نهایتا در انتهای قیف عصاره ی یک مشتری برای بازاریاب که همان خرید و فروش کالاست استخراج شود.

ماموریت ما به عنوان یک بازریاب محتوا این است که این قیف بازاریابی را مستحکم و پایدار بسازیم ومشتریان  احتمالی را به انتهای قیف و خرید هدایت کنیم. ما به عنوان یک بازاریاب محتوا باید ۴ اصل بازاریابی و محتوا را بشناسیم و از این اصول در جذب و استحکام رابطه مان با مخاطب استفاده کنیم.

  • کشف و شناخت که به آگاهی از برند منجر می شود به این صورت که شما بوسیله ی محتوای آموزشی و محتوای ویروسی سعی می کنید مشتریان رادر مورد بازاری که در آن مشغول به فعالیت هستید، آشنا و آگاه سازید.

نکته ای مهمی که در این مورد وجود دارد این است که شما می توانید از طریق بازاریابی محتوایی ایجاد نوعی حس نیاز و کمبود کنید و عملا اقدام به ایجاد و یک بازار (بازارسازی) برای محصول و خدمات خود کنید.(ایجاد تمایل و علاقه)

در مرحله ی آگاهی از برند صرفا آشنایی و آگاهی مخاطب با برند شما کافی نیست بلکه شما باید با محتوای خود حس کنجکاوی مخاطب نیست به برند شما و زمینه ایی که مشغول به فعالیت در آن هستید را برانگیزد.

۱- در مرحله ی اول باید به مشتریان خود ثابت کنید محصولات شما مفید است ومی تواند نیازهایشان را برطرف کند و مخاطب و مشتری شما، نام برند شما را در لیست برندهای قابل اعتماد قرار می دهد.

در بالای قیف و برای اعتماد سازی بیشتر بین برند و مخاطب نقش بازاریابی داخل پررنگ تر می شود ،بازاریابی داخلی را اینگونه تعریف می کنند: هماهنگ کردن هر چیزی از سازمان که با یکدیگر به منظور کسب اطمینان از توانمند بودن سازمان در ارائه ارزش به مشتریان است، تعریف ساده تر اینگونه میشود که  کارمندان مشتریان در درون سازمان هستند.
سبک محتواهایی که به شما کمک می کند که بهتر شناخته شوید:

۱)پست های و بلاگی –سایت

۲)وبینارها

۳)گیمیفیکیشن

۴)راهنمایی های جامع

۵)فایل های ویدئویی

۶)خبرنامه های ایمیلی

دراین مرحله مخاطب ما باید اطلاعات کافی ولازم در مورد برند ما و بازار آن را کسب کرده باشد و به برند ما حس خوبی داشته باشد!!

نکته ای که هرگز نباید در تولید محتوا و انتشار آن فراموش نکنیم این است که محتوای ما قصد ندارد مشتری را به خرید محصولات یا خدماتمان قانع کند، این محتوا را منتشر کردیم چون می خواهیم مهارت های افراد را بالاتر ببریم و از آن ها به عنوان بارزیاب استفاده کنیم.

۲- در بخش جلب توجه و تعامل تا کتیک ها استفاده از راه حل هایی در چالش های موردی است و در این مرحله هدف ما به دست آوردن مستقیم است مشتری است، همان طور که در بالا ذکر کردیم بازدید کننده هنوز به ما اعتماد نکرده است پس مشتری را در معرض خرید قرار نمی دهیم و با محتوای موجود

در این مرحله، فرصت عالی برای اطمینان حاصل اطلاعات کردن از این است که بازدید کنندگان می توانند به راحتی تمامی اطلاعاتی که می تواند به آن ها در متمایز کردن شما از رقبا کمک نماید دسترسی داشته باشند.

در این مرحله ها پیشنهاد می کنیم که از:

۱)مطالعات موردی

۲)محتوای کاربردی (چگونگی کار با محصول)

۳)فیلم ویدئویی

۴)توضیح در مورد محصول و دیتاشیت استفاده کنید و از این موارد در به تصویر کشیدن موارد کاربردی که می تواند مشکلات مشتریان را برطرف نماید استفاده کنید.(ارائه مهمترین نکات)

 نکته ای که حائز اهمیت است که فراموش نکنید محتوای وسط قیف به طور مستقیم برروی چیزی که به فروش می رسانید تمرکز نمی کند،این نوع محتوا از چیزی که به فروش می رسانید به عنوان وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده می کند.

۳- ما به حساس ترین جای جراحی تولید محتوا رسیده ایم به این صورت که در مرحله ی انتهای قیف هدف ما از تولید محتوا معامله با مشتری است،اگر تا به اینجا همه ی کارها و نکات را رعایت کرده باشید ، باز دیدکنندگان شما آماده ی تبدیل شدن به مشتری هستند، در این مرحله ما به خوبی می دانیم مشتریانی که باقی مانده اند به چیزی که ما ارائه می دهیم علاقمند هستند.

مشتریان خود را در این مرحله با موارد زیر قانع کنید:

۱)بخش نظریات  مشتریان

۲)نقد و بررسی محصولات

۳)فرآیند فروش تسریع شده؛ قابل درک و اعتماد

این نوع محتوا بسیار ساده است، عموما این نوع محتوا در برگیرنده نمودارهایی برای مقایسه محصولات متعدد شما با محصولات شرکت های دیگر باشد، محتوای انتهای قیف جزو عناصر اصلی فروش بازریابی محتوایی محسوب می شود.
(سایت دیجی کالا و بامیلو که در کاربر یک احساس و تجربه یک خرید خوب را ایجاد می کند.)

۴- بعد از تولید محتوا، جذب مخاطب  و به دست آوردن مشتری؛ هدف شما باید نگهداری و حفظ مشتری می باشد، بازاریابی محتوایی بخشی از این فرآیند است که مثال ساده ترش می شود ایمیل های دیجی کالا، پیامک های اسنپ فود که در این مرحله با محتوا بر روی حفظ و نگهداری مشتری متمرکز می شود و سعی می کنیم مشتری فعلی را به مشتری تکراری تبدیل کنیم که در این تبدیل کردن در مرحله ی تحقیقات بازار و ارائه  محصولات و خدمات باید به این مسئله نیم نگاهی داشته باشیم؛
سایت، اپ، دفتر و… ما می تواند از گیمیفیکشین هم به عنوان بخشی از جذابیت های لازم برای این امر استفاده کنید در این مرحله باید راحت ترین شکل ممکن از خرید، ارتباط و ارائه خدمات را به کاربر داشته باشیم که این مستلزم فراهم کردن شرایط رسیدن کاربر به هدف اصلی اش است که در عین حال این مسیر و شرایط باید لذت بخش باشد و انگیزه های لازم را در مخاطب ایجاد کند در این جا می توان از روانشناسی کاربر و روانشناسی رنگ هم بهره برد و به طور کلی علوم و دسته هایی که در شناخت افراد به ما کمک می کند استفاده کرد پس از ارائه اولین محصول یا خدمات ،با بازخورد هایی که از سمت مخاطب می گیرید تغمیرات لازم را در جهت بهبود اعمال کنید.

به طور کلی ما به عنوان یک بازریاب و محتوا باید به گونه ای محتوا ی تولید کنیم که در قدم اول مخاطب با ما آشنا شود. در مورد ما و برند ما کنجکاو شود و سپس اطلاعات کافی را بدست بیاورد و اعتماده کند و در این ارتباط گرفتن با ما حس خوبی داشته باشد و همه ی این مطالب ابتدا مستلزم درک مخاطبان و نیازهای مخاطبان است. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
error: محتوا محافظت شده است!!
بستن