کارآفرینیکسب و کار

هفت راه برای یافتن ایده هایی منحصر به فرد در خصوص محتوا

بازاریابی محتوا: هفت راه برای یافتن ایده هایی منحصر به فرد در خصوص محتوا 

بدون توجه به میزان تلاشی که می کنید، وضعیتی پر از استرس و واهمه به نام خالی شدن ذهن از ایده، وجود دارد که بسیاری اوقات آن را تجربه نموده اید. از این که اخبار بد را به اطلاع برسانم متنفرم اما اگر طرح کسب و کار شما وابسته به بازاریابی محتوا است، خالی شدن ذهن از نوشتن مطالب، بسیار خطرناک خواهد بود. بله، بیش از حد خطرناک

منظور من از بیان مطلب این است که نمی توان چشم اندازها و دورنمای خود (از کسب و کار) را منتظر گذاشت و به امید نیروی الهی برای بیرون آمدن از این وضعیت بود. کسب و کار همواره با بده و بستان همراه بوده است. با این حال ظهور اینترنت و گزینه های مختلف دیگر، جنبه “ارائه” را به امری دو چهره تبدیل نموده که تنها بر ارائه محصول متمرکز نیست، بلکه به معنای ارائه ارزش رایگان به مشتریان نیز هست. اگر ارزش رایگانی که به مشتریان اهدا می کنید در غالب محتوا باشد باید اطلاعات خود را به طور مداوم و در زمان درست ارائه دهید تا نتیجه بگیرید.

از این رو موانع سر راه خود را کنار بزنید و زمانی که ذهنتان خالی از ایده بود، بدانید که اولین گام برای آزاد سازی ذهن، خلق ایده در مورد یک موضوع است. در این جا هفت راه حل ارائه شده است

1-بخش نظرات وبلاگ خود را بخوانید

می خواهید باور کنید یا نه بخش نظرات، یک مکان مبادله واقعی است که می توان ایده های منحصر به فردی در مورد موضوعات مربوط به محتوای بازاریابی به دست آورد. (بله این خود یک گزینه پیش روی شماست)

بخش نظرات، جایی است که بازدیدکنندگان برای ستایش کار شما، تکمیل ایده های شما یا حتی بیان مشکلات خود، به آن بخش مراجعه می کنند. از این رو می توانید ایده های زیادی از این بخش به دست آورید.

زمانی یکی از پست های وبلاگ کارول تایس را می خواندم که طبق معمول در مورد کار آزاد و مستقل بود. سپس یکی از نظرات، توجه مرا به خود جلب نمود. بخش جالب آن به شرح زیر است

“من همیشه به نویسندگی اشتیاق داشتم اما هرگز آن طور که باید عمل نکردم. اکنون در موقعیتی قرار گرفته ام که می خواهم نویسندگی را دوباره آغاز کنم اما نمونه ای در اختیار ندارم (تنها چند مقاله در خصوص سفر و کشورهای خارج در چند سال گذشته نوشته ام) آیا کسی می تواند در مورد این که چگونه دوباره این کار را آغاز کنم به من توصیه ای بکند.

در ابتدا از نظر هر کس، این تنها نظری از سوی یه کاربر جدید است که به دنبال راهنمایی و حمایت دیگران است اما از نظر یک خالق زیرک محتوا ، این نوعی فرصت به شما می آید. من در این رابطه چه کردم؟ به سراغ گوگل رفتم  و مقاله ای را جست و جو نمودم که به من در مورد نحوه ایجاد نمونه های لازم برای جذب مشتریان به عنوان نیروی کار مستقل آموزش بدهد. اما چیزی نیافتم. و تنها نوشته شده بود: ایده های منحصر به فرد برای محتوا

2-به مکالمات مورد نظر و هدفمند به دقت گوش نمایید.

همه مکالمات و گفتمان ها جالب نیست اما موارد مناسب، همان چیزی است که به کار شما می آید.

بسیاری از محتواها برگرفته از گفتمان های زندگی روزمره و واقعی است .این پست از درک هالپرن، نمونه بسیار جالبی است. اگر از منحصر به فرد بودن آن مطمئن نیستند. به دنبال پست های دیگر رفته و ببینید چه چیزهای از آن ها به دست می آورید.

3-به اخبار توجه نمایید.

این کار ساده ای است. توجه به اخبار به شما قدرت اتخاذ تصمیماتی درست در جوِ کسب و کارِ پرنوسان را می دهد به علاوه ایده هایی برای پست های مربوطه ارائه می کند.

موضوعات مورد توجه کنونی برای بینندگان بیش از هر چیزی جالب است چرا که آن ها به دنبال اطلاعات مرتبط هستند و شما از طریق یافتن ایده هایی از درون این اخبار، گامی بزرگ در این مسیر برداشته اید.

4 -سایت های پرسش و پاسخ و تالارهای گفتمان آنلاین را دنبال کنید.

گاهی مردم سوالاتی را در سایت های پرسش و پاسخ و تالارهای گفتمان از هم می پرسند چون هر جایی در اینترنت را جست و جو کرده اند و پاسخی درست برای سوال خود نیافته اند.

ایده های محتوایی منحصر به فرد می تواند با یادداشت برداری از برخی سوالات زیرکانه که توسط اعضای تالار پرسیده شده به دست آید. به علاوه می توانید ترافیکی سنگین برای سایت از طریق پاسخ به این سوالات به واسطه قرار دادن لینکی در پست خود ایجاد کنید. با این کار، با یک تیر، دو نشان می زنید.

کورا که سایت پرسش و پاسخ مهمی به حساب می آید در این رابطه بسیار سودمند است. چرا که روزانه میزبان هزاران سوال است و بخشی به نام “روند” دارد که برای دریافت موضوعات رایج و استفاده از آن برای خلق چیزی مناسب، مفید است.

5- سوال بپرسید

از آن جا که هدف شما ایجاد محتوا برای خوانندگان خودتان است، پرسیدن نظر آنان در این رابطه می تواند ایده خوبی باشد. مطمئنا آن ها از این که به شما کمک می کنند خوشحال می شوند. منظور من این است که شما در واقع این کار را به خاطر آن ها انجام می دهید.

شما می توانید با ارسال ایمیل و پرسش از آن ها درباره نظرشان به مقصود خود و مشتریانتان دست یابید. حتی می توانید نظرسنجی طراحی کنید که نشان می دهد که مشتریان مایل اند چه چیزهایی را بخوانند، ببینند یا تماشا کنند .

از این طریق می توانید چالش های پیش روی آن ها را درک نموده و از دانش حاصله برای توسعه برنامه های مفید و مناسب استفاده نمایید (توجه: این استراتژی اگر از سوی شرکت های واسطه میان مشتریان و کسب و کارها به کار رود نتیجه بهتری حاصل می شود)

6 از گزینه طرح سوالات استفاده کنید

شخصیتی خلق کنید که بیانگر شما و کسب و کارتان بوده و سوالاتی از مشتریان می پرسد. پس از نوشتن یک پست، سوالاتی را از خوانندگان بپرسید. از گزینه کمک استفاده کنید چرا که اگر پذیرای افراد باشید آن ها تنها به شما متکی خواهند بود. از این رو احتمال این که بتوانید ایده های محتوایی منحصر به فردی از سوالات دریافت کنید بسیار بالا خواهد بود.

7- از ابزار آنلاین استفاده کنید.

برخی ابزارهای آنلاین برای معرفی ایده های موضوعی جدید برای نویسندگان محتوا طراحی شده است. هر چند این ابزار ممکن است از بعضی جهات، ایرادهایی داشته باشد اما می توانید با استفاده از ایده هایی که آن ها برای ایجاد مجموعه ای بهتر و منحصر به فرد ارائه می کنند از بهترین آن ها استفاده کنید. نمونه خوب این ابزار سازنده موضوعات، وبلاگ هاب اسپات (Hubspot) است.

 

ترجمه از منبع: Due

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا محافظت شده است!!
بستن