کسب و کار

چگونه تیم تولید محتوا تشکیل دهیم

چگونه تیم تولید محتوا تشکیل دهیم و تاثیر آن در برگزاری یک تاجگذاری چیست؟

اگر سه مقاله ی قبل در مورد دنیای عجیب محتوا قسمت اول و دومش را مطالعه کرده باشید و چگونگی استفاده از قیف عجیب بازاریابی را مطالعه کرده اید به ادامه ی روند تاجگذاری محتوا بپردازیم و نقش تیم تولید محتوا را بررسی کنیم و اگر هم مطالعه نکرده اید لطفا برگردید و سه مقاله ی گذشته را بخوانید تا در جریان این بازی تاج و تخت محتوا قرار بگیرید!!!

پس از تعیین یک استراتژی محکم و روشن باید برای اجرای این استراتژی یک تیم قوی و خوب جمع آوری کنید و اطمینان حاصل کنیم که برای حرکت کردن به سمت جلو یک چارچوب مشخص از ابزار ها در اختیار داریم.

اولین قدم یافتن افراد مناسب برای تیم محتوای مان است؛ موفقیت اجرا و به کارگیری استراتژی محتوا بر روی یک موضوع مهم استوار است که اغلب توسط شرکت ها نادیده گرفته می شود، این موضوع،تیم محتوایی ماست.

این افرادمسئول ایده سازی و اجرای نیاز های محتوایی شما هستند؛ در برخی از موارد ممکن است آن ها را مسئول ترویج و تبلیغ محتوای خود کنید.

در قدم دوم به چه کسانی نیازداریم؟؟؟
قبل از اینکه بخواهیم ساختار تیم و پویایی آن را تعیین کنیم باید افرادی که در این جریان نقش دارند را شناسایی کنیم، در ادامه برخی از این افراد را خواهیم شناخت.

۱- استراتژیست های محتوا:
شما به فردی نیاز دارید که بتواند محتوای شما را بنویسد، یک استراتژیست خوب می تواند تلاش های بازاریابی محتوای شما رابررسی کند، آن را با چیزی که می خواهید بدان دسترسی داشته باشید مقایسه نماید و استراتژی را برای پر کردن خلاها و دسترسی به اهداف ایجاد کند.

۲- نویسندگان:
نویسندگان اغلب نیرو های خلاقی هستند که درتیم محتوا حضور دارند؛ این ها افرادی هستند که می توان برای به دست آوردن ایده های خلاقانه و کسب جادوی داستان سرایی به هنگام نوشتن محتوا از آن ها استفاده کرد.

برخی از نویسندگان می توانندمحتوا را به شکل HTML درآورند و آن را برای سئو بهینه سازی نمایند، برخی نیز می توانند شما را با کلماتشان شگفت زده کنند؛ زمانی که می خواهید فردی را استخدام کنید به این فکر کنید که به یک فرد کلی نگر نیاز دارید یا یک فرد متخصص!!!

۳-ویراستاران:
حتی بهترین نویسندگان هم نمی توانندکارهای خود را ویرایش نمایند؛ بنابراین اگر می توانید یک ویراستار انتخاب کنیدتا کارهای موجود را ویرایش نماید؛ خود ویراستاران به سه دسته ی ویراستاران توسعه ای، ویراستاران متن و ویراستاران ژورنالیستی تقسیم می شوند، انتخاب هر دسته از ویراستاران وابسته به نیاز های شماست. 

۴- هماهنگ کنندگان:
یک هماهنگ کننده خوب می تواند محتوا را به خوبی مقیاس بندی کند، این فرد تمامی جزییات از استخدام و مدیریت فریلسنرها و اطمینان حاصل کردن از اینکه متن  A به تصویر B اضافه شده است را برعهده می گیرد.

با رشد و توسعه کسب و کار، تیم چگونه تغییر پیدا می کند؟؟؟
زمانی که این کسب وکارها رشد کردند توسعه تیم نیزسخت تر می شود؛ شرکت های بسیاری هستند که برای توسعه کسب و کارخود مجبورند فرینسلر های جدیدی انتخاب کنند یا حتی کل فرایند تولید محتوا را برون سپاری نمایند.

پس از رشد و توسعه ی  کسب و کار، کار تیم سازی با افزودن نویسندگان و در صورت نیاز ویراستاران اختصاصی آغاز می شود؛ بعد از اینکه تیم مورد نیاز برای مدیریت ساختار را تشکیل دادید، زمان استخدام هماهنگ کننده برای پیگیری و نگهداری تمامی محتوا ها فرا می رسد.

برون سپاری تولید محتوا و سخنانی در مورد کیفیت:
استخدام فریلسنرها به خصوصی زمانی که مطمئن نیستید در یک بازه زمانی طولانی مدت چگونه رشد خواهید کرد، یک فرآیند کاملا منطقی است؛ اما تبدیل شدن به ماشین تولید محتوا اصلا منطقی نیست؛ اگر نمونه کار نویسندگان چیزی نیست که می خواهید، حتما محتوای نوشته شده توسط این افراد برای مخاطبان نیز جذاب نخواهد بود.

انتخاب سیستم مدیریت محتوا:
سیستم مدیریت محتوا می تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن شما باشد!!!

سیستم مدیریت محتوا رابطی است که برای نوشتن، منتشر کردن و ویرایش محتوای خود در سایت استفاده می کنید؛ رایج ترین نمونه ای که از سیستم مدیریت محتوا وجود دارد وردپرس است.

برخی از سوالاتی که باید از خود بپرسید تا در انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا شما را راهنمایی کند:

۱-چه مقدار از سایت ما باید توسط سیستم مدیریت محتوا، مدیریت شود؟؟

۲-می خواهیم سیستم جدید چه کار هایی برایمان انجام دهد؟این موضوع می تواند هر چیزی از لاگین با سطوح دسترسی مختلف تا یکپارچه سازی نرم افزارهای فعلی باشد.

۳-به یک سیستم اختصاصی نیاز دارید یا می توانیم در چارچوب فعلی کار خود را انجام دهیم؟؟

۴-خود سیستم مدیریت محتوا چند وقت یکبار باید به روزرسانی شود؟؟چگونه می توان آن را مدیریت کرد؟؟ آیا به روز رسانی آن شامل دریافت هزینه می شود؟؟

۵-سیستم مدیریت محتوا چگونه سئو را مدیریت می کند؟؟آیا آدرس های سایت سئو دوست هستند؟؟آیا می توان به راحتی موارد مرتبط با سئو همچون تگ عنوان و توضیحات متا را تغییر داد یا نیاز به توسعه دهنده خواهد بود؟؟

۶-چه نوع رسانه هایی پشتیبانی می شود؟اگر بخواهیم پادکستی در سایت منتشر کنیم آیا این کار نیازمند کدنویسی خواهد بود؟

۷-به چه قیمتی می توانیم به آن دسترسی پیداکنیم؟

۸-برای آموزش سیستم جدید به چه هزینه هایی نیازداریم؟ این موضوع برای تغییر یا استخدام افراد جدید مهم است؛ پشتیبانی از مشتریان چگونه خواهدبود؟؟

۹-چه قالب هایی در دسترس ما وجود دارد؟؟

برای سوالاتی که در بالا به آن اشاره کردیم پاسخ یکسانی وجود ندارد اما اگر به درستی این سوالات پاسخ داده شود می توان بهترین راه حل را برای تیم و شرکت انتخاب کرد.

توسعه و انتشار چارچوبی برای تجزیه و تحلیل:
قبل از اینکه بخواهیم وارد مرحله تولید محتوا شویم باید یک موضوع را مدنظر داشته باشیم؛ اطمینان حاصل کنید که چارچوبی برای تجزیه و تحلیل دارید، برای اینکه بتوانید بعد ها موفقیت خود را آنالیز کنید،باید آنالیتیکس های پیگیری را قبل از آغاز کار راه اندازی کنید؛ این موارد در برگیرنده راه اندازی اکانت گوگل آنالیتیکس بر روی سایت است تا بتوان همه چیز را پیگیری کرد.

باید تصمیم بگیرید قصد داریدچه چیزی را پیگیری کنید و از نگاه شما

موفقیت به چه معناست، باید نحوه اندازه گیری و سنجش موفقیت را در ذهن داشته باشید؛ در حال حاضر باید بدانید قصد دارید چه چیزی را بسنجید.

ترکیبی از ترافیک، مدت زمان سپری شده در سایت، بونس ریت، اشتراک گذاری ها و نرخ تبدیل می تواند برای شما مفید باشد.

قبل از اینکه بخواهید نتیجه گیری عجولانه ای داشته باشید همه موارد را به دقت بررسی نمایید؛ در این شرایط ده ها اشتراک شبکه اجتماعی به شما می گوید که محتوا خوب است اما خوانندگان نمی دانند در مرحله بعدی باید چه کارهایی را انجام دهند، در چنین مواردی بهتر است لینکی به محتوای دیگر داده شود تا کاربر به اطلاعات بیشتری دست یابد؛ تجزیه و تحلیل بخش جذاب بازاریابی محتوا محسوب می شود زیرا فرصت هایی را برای مشتریان و نحوه تعامل با آن ها دراختیار شما قرار می دهد.

 

1 thought on “چگونه تیم تولید محتوا تشکیل دهیم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
error: محتوا محافظت شده است!!
بستن