کارآفرینیکسب و کار

9 ویژگی شخصیتی افراد با قدرت مجاب گری بالا

9 ویژگی شخصیتی افراد با قدرت مجاب گری بالا

فروش خود را به خوبی مدیریت کنید

گروهِ افرادِ با قدرت مجاب گری بالا از یک مذاکره کنندۀ فروش با طبعی آرام گرفته تا یک مدیر فروش پرانرژی دارای خصایص متنوعی می باشد. با این وجود تمامی این اشخاص در چند ویژگی شخصیتی با یک دیگر مشترک هستند.

 

 

  1. مثبت اندیشی: میان محصولی که خستگی شما را از بین می برد و محصولی که انرژی شما را افزایش می دهد مایل به خرید کدامیک می باشید؟ بطور یقین برای شما نیز محصولی مجاب کننده تر است که بتواند در جهت مثبت (انرژی بیشتر) برای شما سودمند باشد. و این همان دلیلی است که چرا بهترین مدیران فروش همواره مثبت اندیش هستند.

 

2. اعتماد به نفس: گرچه گاهی اعتماد به نفس ما را به دردسر می اندازد، با این حال به طورکلی اعتماد به نفس در افراد بیش از مهارت تاثیر می گذارد. استادان مجاب گری از این واقعیت بدون آنکه به شکل زننده ای پرمدعا باشند بیشترین بهره را می برند.

 

3. همدلی: نقل قولی قدیمی در زمینۀ رهبری وجود دارد که نشان می دهد چرا همدلی تا این حد چنین ویژگیِ اساسی ای می باشد: «تا هنگامیکه مردم ندانند چقدر به آنها اهمیت می دهید به دانش شما توجهی نمی کنند».

 

4. گوش دادن موثر: مهم است که سوالات درست را بپرسیم و واقعا به پاسخ ها گوش دهیم. برای مجاب ساختن دیگران لازم است که خواسته ها، نقطه نظرات و اهداف شان را به درستی درک کنیم.

 

5. وجدان کاری: جلب نظر دیگران بسیار آسان خواهد بود اگر هنگامیکه می گویید با شما تماس می گیرم این کار را انجام دهید، مدارک و اسنادی را که وعده داده اید سر وقت ارسال کنید و تمامی نکات مربوط به گفتگوهای پیشین را به یاد آورید.

 

6. سازش پذیری: گاهی برای بردن یک نبرد بزرگ لازم است که جنگ های کوچک را ببازید. افراد با بیشنرین فدرت مجاب کنندگی از مواضع خود در مجادلات مهم دفاع می کنند و با این وجود در وقت ضرورت با وقار تمام راه مصالحه و سازش را پیش می گیرند.

 

7. مشکلی با سکوت کردن ندارند: داگلاس اِدوارد یکی از بهترین اساتید فروش در جائیکه گفته است که «هنگامیکه که فروشنده آخرین پرسش را از مشتری احتمالی پرسید باید دهان خود را ببندد، بازنده اولین کسی است که صحبت می کند» پیروی از این گفته نیازمند توانایی در حفظ سکوت می باشد.

 

8. اصالت: بهترین مجاب گران می دانند که اگر افراد به صداقت شما با خود باور نداشته باشند به هیچ یک از حرف های شما نیز باوری نخواهند داشت».

 

9. انطاف پذیری: در حالیکه یک مدیر فروش پرانرژی ممکن است در جلب یک مشتری موفق باشد، می تواند یک مشتری آرام تر و باملاحظه تر را در موضوعی تدافعی قرار دهد. بنابراین لازم است که بتوانید به تناسب مخاطب خود رویکردتان را تطبیق دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن