فراخوانفراخوان گرافیکپوستر

پنجمین رقابت بین المللی «سانسور را متوقف کنید»

پنجمین رقابت بین المللی «سانسور را متوقف کنید» – ۲۰۱۸ جایزه ایده های خلاق

فراخوان ارسال آثار برای پنجمین رقابت بین المللی «سانسور را متوقف کنید» سال ۲۰۱۸ – جایزه ایده های خلاق آغاز بکار کرد.

جایزه ایده های خلاق با عنوان پنجمین رقابت بین المللی «سانسور را متوقف کنید» سال ۲۰۱۸ از علاقمندان دعوت به شرکت می کند.

واجدان شرکت در رقابت: شرکت در این رقابت برای تمامی افراد اعم از شهروندان اوکراینی، شهروندان خارجی و افراد بدون تابعیت از هر سن و با هر تحصیلاتی آزاد است.

پنجمین رقابت بین المللی «سانسور را متوقف کنید! شهروندانی برای کشورهای آزاد» در سال ۲۰۱۸ توسط فعلان مرکز ان.جی.او سازمان ملل با هدف تشویق شهروندان فعال، روزنامه نگاران و افراد فعال در زمینه های خلاق جهت مشارکت در مبحث اجتماعی بسیار حساس با موضوع «زنان، برابری، فعالیت های سیاسی» برگذار می شود.

پنجمین رقابت بین المللی «سانسور را متوقف کنید» سال ۲۰۱۸ یک جایزه برای ایده های خلاق و پروژه ای میان رشته ای است که رسانه، کنشگری و انواع گوناگون اعمال خلاقانه را گرد هم می آورد. هدف از این پروژه تشویق شهروندان فعال، روزنامه نگاران، افراد فعال در زمینه های خلاق جهت مشارکت در بحثی بسیار مهم در اجتماع به منظور افزایش آگاهی و ایجاد بستری برای پژوهش، مباحثه و اتخاذ تصمیمات سیاسی مترقی است.

این رقابت ایده های خلاق به موضوعات حفاظت از آزادی بیان، دسترسی به اطلاعات و مقابله با سانسورگری بعلاوه موضوعی ویژه اختصاص دارد که توسط سازمان دهندگان این رقابت و بر حسب رویه های سیاسی – اجتماعی اخیر در اوکراین و در سطح جهان انتخاب شده است.

موضوع ویژه رقابت امسال «زنان، برابری، فعالیت های سیاسی» است. بنابر گفته سازمان دهندگان این رقابت، این موضوع به غلبه بر کلیشه هایی کمک می کند که بواسطه آنها مشارکت زنان در حیات سیاسی اجتماع بطور معمول سرکوب می شود.

آثار ارسالی در پنج دسته زیر در رقابت شرکت داده می شوند:

تصویر: شامل عکس ها، پوسترها، طرحی ها، نسخه برداری ها یا نقاشی ها.

شعر: در قالب های موزون ادبی.

شعار: قالب های کلامی کوتاهی که بیانگر یک ایده، مطالبه یا دعوتی برای عمل و کنش باشد.

متن: رساله یا مقالاتی که بیانگر دیدگاه شخص مولف باشد (حداکثر تا ۱۰ هزار کلمه).

صوت و تصویر: در قالب های موسیقی، نمایشنامه، گزارش های تصویری رخدادها، اسلاید ها، قالب های تندیسی، طراحی شی ء در قالب های ویدیوئی.

هر یک از شرکت کنندگان می توانند تعداد نامحدودی از آثار خود را در دسته های که بطور ویژه برای شرکت در مسابقه یا پیشتر خلق شده اند برای شرکت در رقابت ارسال کنند، منوط به آنکه موضوع آنها با یکی از موضوعات رقابت کنونی در ارتباط باشد.

علاقمندان تنها مجاز به شرکت دادن آثار خلق شده توسط خود هستند. افرادی که از آثار دیگران استفاده می کنند و قوانین مربوط به حقوق انحصاری آثار هنری را رعایت نمی کنند از شرکت در این رقابت کنار گذاشته می شوند.

اثار ارسالی باید به یکی از زبانهای اوکراینی، روسی یا انگلیسی باشند.

پذیرش آثار در فاصله زمانی ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) تا ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) ۲۰۱۸ انجام می پذیرد.

سه گروه داوران مسئولیت ارزشیابی آثار را برعهده دارند: کارشناسان، فعالان مدنی و کاربران اینترنت. گروه داوران کارشناس و فعالان مدنی توسط کمیته سازمان دهی رقابت تشکیل می شود. تمامی افراد می توانند در رای گیری آنلاین شرکت کننند.

هیئت داوری اصلی و هئیت موضوع ویژه ی رقابت، نامزدان دریافت جایزه را مابین ۱۵ تا ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۸ انتخاب می کنند. نامزدان دریافت جایزه در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۹ اعلام می شوند. برندگان رقابت نیز در سپتامبر ۲۰۱۹ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار برتر معرفی می شوند.

جوایز: نمایش آثار برتر، جلسات بحث و گفتگوی عمومی، مباحثه با کارشناسان، کارگاه ها در خصوص کنشگری هنری در حین و بعد از رقابت برگذار می شود. سازمان دهندگان این رقابت تمامی فعلان علاقمند و سازمان ها را تشویق به همکاری برای سازماندهی نمایش بهترین آثار و جلسات بحث و گفتگوی عمومی می کنند.

مهلت ارسال آثار: ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (۲۴ تیر ۱۳۹۷)

هزینه شرکت در رقابت: رایگان

برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در خصوص پنجمین رقابت بین المللی «سانسور را متوقف کنید» ۲۰۱۸ و یا ارسال آثار خود به سایت زیر مراجعه کنید:

https://www.stop-censorship.net/en/pro-konkurs/

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا