سینما

نگاهی به فیلم قاتل اهلی جدیدترین ساخته مسعود کیمیایی

نگاهی به فیلم “قاتل اهلی” جدیدترین ساخته مسعود کیمیایی

قاتل اهلی جدیدترین فیلم ساخته شده مسعود کیمیایی صرف نظر از وجود تمام حاشیه ها و بحث و جدل آقای کیمیایی با تهیه کننده ی این فیلم آقای لشگری قوچانی کیفیت ضعیف این فیلم در بعضی موارد قابل مشاهده است.البته قاتل اهلی در مقایسه با ساخته های پیشین مسعود کیمیایی از یک ویژگی جدید برخوردار است و ان اینکه اینبار آدمهای داستان او متعلق به پایین شهر نیستند و دغدغه ها ی متفاوتی نسبت به گذشته یافته اند که می توان از پولشویی به عنوان یکی از آنها نام برد.

آخرین اثر مسعود کیمیایی عاری از نقاط ضعف نیست استفاده ی افراطی از موسیقی در جریان داستان و لحظات مرتبط با آن،قاتل اهلی را از همان نفس های اندک و آخرش می اندازد.فیلم به خاطر وجود صحنه های طولانی کنسرت و آواز بهمن(پولاد کیمیایی)به دورافتاده است و همین باعث شده تا شخصیت پرستویی در داستان کم رنگ شود و حتی در بخش هایی به کلی نا پدید شود.و هم چنین نقش امیرجدیدی که به نظرم گرم ترین شخصیت ماجراست در بیشترین زمان داستان نادیده گرفته شود و تنها در قسمت هایی از انتهای فیلم حضور پیدا کند.

جلال، چارلز فاستر کین دوران ماست که از هیچ شروع کرده و به قدرت رسانه ای و مالی بزرگی تبدیل می شود اما وقتی رقبایش حضور او را مزاحم تشخیص می دهند درصدد حذف او برمی آیند. از سوی دیگر، خواننده پاپ محبوبی به نام بهمن (پولاد کیمیایی) نیز هست که به خاطر خواندن ترانه هایی با درونمایه انتقادی و سیاسی معترضانه، از سوی نیروهای فشار مورد هجوم واقع شده و به کنسرت هایش حمله می شود. رابطه عاشقانه بین این خواننده و مهتاب، دختر جلال سروش (با بازی پگاه آهنگرانی) که به موازات داستان اصلی روایت می شود، اگرچه مرتبط با داستان اصلی و پرونده جلال سروش است اما پرداخت آن به گونه ای است که باعث کمرنگ شدن داستان اصلی شده و ریتم فیلم را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.و باید بگویم که قاتل اهلی می توانست در زمان کوتاه و فشرده تری ارائه داده شود که مسلما نتیجه ی بهتری عایدش می شد.

  خلاصه داستان فیلم:                                           

حاج اقا دکتر جلال سروش (پرویز پرستویی) کارآفرین موفق بخش خصوصی تصمیم به افشای خیانتهای شرکت پیسارو که مافیای قدرت و ثروت است، می گیرد. سیاوش مطلق (امیر جدیدی) و احمد کیا (حمیدرضا آذرنگ) ، فرزند خوانده های سروش اند و سیاوش نه فقط مورد اعتمادترین فرد نزد سروش بلکه دلبسته مهتاب (پگاه آهنگرانی) دختر او هم هست اما مهتاب رابطه ای عاطفی با بهمن (پولا کیمیایی) خوانندہ پاپ دارد. تعطیلی کنسرتها ، دامنه اختلافات اقتصادی سروش و شرکت پیسارو تاوانی دارد که نه فقط اطرافیانش ، بلکه همه مردم باید آنرا بپردازند….

 

نام فیلم : قاتل اهلی

کارگردان و فیلمنامه : مسعود کیمیایی

تهیه کننده : منصور لشگری قوچانی

مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی

بازیگران : پرویز پرستویی، پولاد کیمیایی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، پگاه آهنگرانی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا