فراخوانفراخوان عکاسی

جایزۀ عکاس سفر سال ۲۰۱۸

جایزۀ عکاس سفر سال ۲۰۱۸

 

جایزۀ عکاس سفر ۲۰۱۸ اکنون آمادۀ دریافت آثار عکاسان آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای از تمامی سنین و از اقصی نقاط جهان است.

این رقابت اکنون در شانزدهمین سال برگزاری خود  قرار دارد و امسال یک دستۀ جدیدِ ۸ تایی برای نمایش پورتفولیویی از بهترین آثار هنرمندان به آن اضافه شده است. عکس برنده در نمایشگاه لندن نزدیک به تاور بریج، که در ماه مه آینده افتتاح خواهد شد، به نمایش گذاشته می شود و بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید خواهند کرد.

به برندۀ کلی امسال جایزه ایی ۴ هزار پوندی به انضمام چندین جایزۀ غیرنقدی دیگر تعلق خواهد گرفت. برندگان سایر دسته های رقابتی نیز اعلام خواهند شد و جوایز گوناگونی به آنها تعلق خواهد گرفت.

 

گالری عکس های برندۀ سال ۲۰۱۶ را می توانید در آدرس زیر مشاهده کنید:

https://www.tpoty.com/winners/2016

 

جوایز عکاس سفر سال ۲۰۱۸ (TOPTY) به ترتیب زیر خواهد بود:

  • دو دستۀ Portfolio (هر پورتفولیو شامل ۴ عکس)
  • یک دستۀ ویژۀ Travel Portfolio (هر پورتفولیو شامل ۸ عکس)
  • سه دستۀ One Shot
  • دستۀ Smart Shot (عکاسی موبایل)
  • دستۀ استعداد نو
  • جایزۀ عکاس سفر جوان سال (در دو گروه سنی مجزا)
  • جایزۀ برندۀ کلی – عکاس سفر سال ۲۰۱۸٫

 

 

تمامی عکاسان اعم از آماتور و حرفه ایی، ۱۹ سال و به بالا، از اقصی نقاط جهان میتوانند در سه دستۀ Portfolio و تمامی عکاسان می توانند در سه دستۀ تک عکسی «One Shot»  و دستۀ عکاسی موبایل/تبلت «Smart Shot» شرکت کنند.

بیش از ۲۰ هزار عکس از عکاسان ۱۲۹ کشور در آخرین دورۀ این رقابت شرکت کردند و شرکت کنندگانی از ۲۴ کشور گوناگون برندۀ جوایزِ این رقابت شدند.

 

آخرین مهلت ارسال آثار: ۱ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ آبان ۱۳۹۷)

تاریخ احتمالی اعلام نتایج: هفتۀ اول دسامبر ۲۰۱۸

هزینۀ شرکت در رقابت: از ۸ پوند آغاز می شود و برای عکاس سفر جوان سال رایگان است.

 

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس سایت فراخوان مراجعه کنید:

 

=====================================================================================

دسته بندی ها، موضوعات و جوایز عکاس سفر سال:

 

برندۀ کلی ۲۰۱۸ (عکاس سفر سال)

جایزۀ اصلی این رقابت است و به عکاسی تعلق می گیرد که بنابر نظر داوران بهترین تصاویر را در تمامی دسته هایِ پورتفولیو – شامل «چهره ها، مردم و فرهنگ ها»، «جهان طبیعی» یا «سفر» ارائه داده است.

عکاسانی که آثار خود را در دستۀ پورتفولیویِ هشت تایی «سفر» یا در دوسته پورتفولیویِ چهارتایی برای شرکت در رقابت ارائه می دهند بصورت خودکار به این بخش راه می یابند.

تعداد تصاویر لازم برای شرکت در این بخش شامل ۲ پورتفولیویِ ۴ عکسی در یکی یا هر دو دستۀ «چهره ها، مردم و فرهنگ ها» و «جهان طبیعی» و یا یک پورتفولوییِ هشت تایی در دسته های «سفر» است.

مشاهدۀ توانایی عکاس برای عکسبرداری از سوژه های گوناگونِ مرتبط با سفر در شکلی جذاب و تاثیرگذار و نیز خلاقیت، اصالت و گوناگونی در پورتفولیوهایِ ارائه شده چیزهایی است که داوران در این بخش بدنبال دیدن آن هستند.

جایزۀ این بخش مبلغ ۴ هزار پوند بهمراه یک کیف چرمی سفارشی از شرکت پلاستیک ساندویچ و یک دست لباس سفرِ Páramo به ارزش ۷۵۰ پوند است.

 

چهره ها، مردم و فرهنگ ها (پورتفولیو)

مواجه با مردم و تجربه کردن فرهنگ ها یکی از اصلی ترین دلایل ما برای سفر است. مردم چهار گوشۀ دنیا در عین آنکه با یکدیگر متفاوت اند، به لحاظ بسیاری به یکدیگر شباهت دارند؛ از این رو هدف ما در این بخش تجلیل از گوناگونیِ فرهنگ ها در سرتاسر گیتی و مردمانی است که این فرهنگ ها را معنا می بخشند. این دسته تماما دربارۀ مردم، گوناگونی، تعامل، ارتباط میان فرهنگ ها و در فراسوی مرزهاست. یعنی آنچه که با دیگران به اشتراک می گذاریم، آنچه که ما را از دیگران متمایز می سازد و آنچه که ما را مبدل به انسان می کند.

مردم، چهره نگاری ها یا کاندید، فرهنگ ها و اجتماعات، فستیوال ها، حالات، برخوردها، تعاملات و ارتباطات سوژۀ عکس های این بخش هستند.

تعداد عکس های لازم برای شرکت در این بخش شامل یک پورتفولوییِ ۴ عکسی است.

مردم و فرهنگ هایی که عکاس طی سفر خود با آنها برخورد می کند، از چهره نگاری ها گرفته تا مردم در حالات عمومی شان، استمرارِ میان تصاویر، پیوندِ میان تصاویرِ پورتفولیو، خلاقیت و اصالت آن چیزی است که داوران در این بخش بدنبال آن هستند.

جایزۀ این بخش شامل یک دستگاه دوربینِ عکاسیِ حرفه ایِ فوجی فیلم (سری ایکس) به همراه یک عدد لنز به انتخاب فرد برنده و عضویت در انجمن عکاسان سلطنتی است.

 

 

جهان طبیعی (پورتفولیو)

جهان طبیعی دربردارندۀ مناظر خشکی و دریا و گیاهان و جانوران و حیات وحشی است که از کوچک تا بزرگ در آن زیست می کنند. سیارۀ ما مکانی زیبا، شگفت انگیز و متغییر است.

این دسته در خصوص شکوهِ جهان خاکی و ساکنانِ وحشی آن، توپولوژی متغییر و متنوع آن، اقلیم و محیط زیستِ در حال تغییر آن است. عکس های ارسالی در این بخش می توانند در هر دو صورت رنگی و سیاه و سفید باشند.

مناظر خشکی و دریا، جهان طبیعی، محیط زیرآب، اعماق زمین، محیط زیست، آسمان، اقلیم، طلوع خورشید، طوفان، ستاره ها، حیات وحش، گیاهان، جانواران، پستانداران، پرندگان، آبزیان، حشرات و غیره سوژه های عکس های مرتبط با این بخش هستند.

تعداد عکس های لازم برای شرکت در این بخش شامل یک پورتفولیویِ ۴ تایی است.

خلاقیت در عکس برداری از سیارۀ زمین و ساکنان وحشی آن، مناظر و محیط زیست آن بعلاوۀ استمرار، خلاقیت، اصالت و ارتباط میان تصاویر پورتفولیو چیزی است که داوران در این بخش به آن توجه دارند.

به برندۀ این دسته از رقابت یک دوربین فوجی فیلم (سری ایکس) و یک لنز به انتخاب شخص برنده بعلاوۀ عضویت انجمن عکاسان سلطنتی تعلق خواهد گرفت.

 

سفر – مجموعۀ اثر (پورتفولیو)

جایزۀ عکاس سفر سال برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ بنیان نهاده شد و اکنون ۱۵ سال است که بطور پیوسته برگزار می شود و به تجلیل از عکاس های برگزیده از سرتاسر جهان می پردازد. از این رو امسال این دستۀ پورتفولیویِ ویژه فرصتی را برای نمایش بهترین آثار عکاسی سفر در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

این پورتفولیو باید شامل تصاویر سفر باشد، اما انتخاب سوژه ها و مکان هایی که در آنها تصاویر گرفته می شوند برعهدۀ عکسان است. هدف از برگزاری این دسته مشاهدۀ سبک و توانایی عکاسان در عکس برداری از تصاویر متنوع است – و نه تنها ۸ تصویری که تفاوت های جزئی در خصوص موضوعی یکسان را بتصویر بکشد – از این رو مهارت خود در عکس برداری از عناصر مختلف عکاسی سفر را در این پورتفولیو به نمایش بگذارید. این فرصت شما برای نمایش سبک و رویکرد شما به عکاسی سفر است.

تصاویر این دسته میتوانند بصورت سیاه و سفید و یا رنگی باشد. اگر پورتفولیوی شما ترکیبی از هر دو گروهِ عکس های سیاه و سفید و رنگی است بهتر است توازن و نحوۀ ارائۀ آنها را بدقت مورد ملاحظه قرار دهید.

تعداد عکس های این دسته یک پورتفولیویِ ۸ تایی است.

داوران در این بخش بدنبال مشاهدۀ یک مجموعه از عکس های سفر و مرتبط با سفر با طرح و ترکیب دقیق هستند که نمایشگر سبک، تنوع مهارت ها و رویکرد شرکت کنندگان به عکاسی باشد.

به برندۀ این دسته از رقابت یک دوربین فوجی فیلم (سری ایکس) و لنزی به انتخاب شخص برنده و سفری به نروژ بعلاوۀ عضویت انجمن عکاسان سلطنتی تعلق خواهد گرفت.

 

سرگذشت سفر من (عکاس سفر جوان سال)

ماجرای سفر خود را از طریق دیدگان و از درونِ لنز دوربین خود به ما نشان دهید، خواه ماجرای سفر یا تعطیلاتی در داخل کشور باشد یا جایی در فراسوی مرزها.

عکس های ارسالی در این دسته می توانند هم بصورت سیاه و سفید و هم بصورت رنگی باشند.

سرگذشت هر اتفاق یا ماجراجوییِ، بزرگ یا کوچک می تواند سوژۀ این بخش باشد. اما از هماهنگیِ عکس ها با یکدیگر در راستای بیان یک داستان از آنچه در حینِ سفر خود دیده اید و کرده اید مطمئن شوید.

تعداد عکاس هایِ لازم برای شرکت در این بخش شامل ۴ عکس مرتبط با هم است که نشانگر ماجرای سفر شما باشد.

داوران در این بخش بدنبال دیدن یک مجموعۀ عکس با طراحی و ترکیب دقیق و سنجیده هستند که دیدگاه شما از سفرهایتان یا مکانی مشخصی را نشان دهد.

به عکاس سفر جوان سال ۲۰۱۸ مبلغ ۵۰۰ پوند، یک کیف چرمی سفارشی از پلاستیک ساندویچ و جایگاهی در گارگاهِ عکاسی Photo Iconic تعلق خواهد گرفت.

 

فستیوال و رویداد (استعداد نو)

ضبطِ خلاصۀ یک رویداد فرهنگی یا فستیوال مستلزم داستان پردازیِ عکاس و عکس برداری از عناصر اصلی و اتمسفر حاکم بر رویداد است تا بتواند احساس حضور در رویداد را به تماشاگران انتقال دهد.

داستان پردازی با استفاده از تصاویر می تواند امری چالش برانگیز و دشوار باشد، با این حال بهره مندی از این مهارت کلیدی برای هر عکاسِ سفر حرفه ای ضروری است.

عکس های ارسالی در این بخش می توانند در هر دو قالب سیاه و سفید و رنگی باشند.

هر فستیوال یا رویداد فرهنگی در هر کشوری میتواند سوژۀ این بخش باشد – داستانی از رویداد یا فستیوالی که در آن شرکت کرده اید را در قالب یک پورتفولیویِ ۶ تایی از عکس های مرتبط با هم بازگو کنید.

داوران در این بخش بدنبالِ دیدنِ مجموعۀ عکس هایی از فستیوال (ها) یا رویداد (های) فرهنگی منتخب هستند که به آنها حس حضور در آن فستیوال یا رویداد را بدهد.

به برندۀ این دسته مبلغ ۵۰۰ یورو بعلاوۀ یک کت مسافرتی Páramo Halcon، یک کیف چرمیِ سفارشی از پلاستیک ساندویچ، آموزش عکاسی Photo Iconic، و عضویت در انجمن عکاسان سلطنتی تعلق می گیرد.

 

زیبایی نور (One Shot)

نور جوهرۀ اصلیِ عکاسی است. نور جهان ما را می تراشد و شکل می دهد. جهان ما با نور و سایه پیوسته در حال تغییر و تحول، درخشیدن و تعریف شدن است. لحظه ای از نور را ضبط کنید که کیفیت سوژۀ عکس سفر شما را بهبود می بخشد.

عکس های ارسالی در این بخش می توانند در هر دو قالب سیاه و سفید و رنگی باشند.

سوژۀ این بخش تمام چیزی هایی است که در سفرهای خود با آن مواجه می شوید، منوط به آنکه نور در آن نقش اصلی را بازی کند، لحظه ای از نور طبیعی یا مصنوعی زیبا.

تنها یک عکس در این بخش شرکت داده می شود.

مشاهدۀ لحظه ای از نور زیبا، مصنوعی یا طبیعی، هستند که بتواند سوژۀ عکاسی شما را تعریف کند و نمایان سازد و کاربرد خلاقانه از ترکیب بندی و زاویۀ دید چیزی است که داوران بدنبال آن هستند.

به برندۀ این بخش یه سفرِ دو نفرۀ پنج الی شش روزه در تابستان یا زمستان به سواحل مسحور کنندۀ نروژ با کشتی های تفریحی Hurtigruten، شامل پروازی به انگلستان، بعلاوۀ یک کت عایق سرمایِ Páramo Directional Clothing و عضویت در انجمن سلطنتی عکاسان تعلق خواهد گرفت.

 

گرما و سرما (One shot)

با داغ شدنِ بحث هایِ مربوط به گرمایش زمین، مسئلۀ اقلیم و دما به میزان زیادی در کانون توجه قرار گرفته است. دما در منتها درجۀ خود (خواه سرد یا گرم) زندگی ما را بعنوان انسان و عکاس به چالش می کشد، اما در عوض می تواند به خلق تصاویر شگفت انگیزی بیانجامد. تصویری را بگیرید که حس حرارت یا خنکا، گرما یا سرما را منتقل کند.

عکس های ارسالی در این بخش می توانند در هر دو قالب سیاه و سفید و رنگی باشند.

سوژۀ این بخش هر چیزی است که بتواند منتها درجۀ گرما یا سرما را نشان دهد. این تصویر می تواند یک منظره از حیات وحش یا محیطی به غایت سرد یا گرم باشد که در آن مردم در حال کار یا زندگی هستند. موضوعات گوناگونی برای ضبط چنین تصویری وجود دارد، آنچه می خواهیم حس کردن دما است!

تنها یک عکس در این بخش شرکت داده می شود.

داوران در این بخش بدنبال عکسی هستند که به آنها حس گرما دهد و آنها را به عرق ریختن وادارد و یا به آنها حس سرما دهد و و آنها را به لرزیدن وا دارد.

به برندۀ این بخش یه سفرِ دو نفرۀ پنج الی شش روزه در تابستان یا زمستان به سواحل مسحور کنندۀ نروژ با کشتی های تفریحی Hurtigruten، شامل پروازی به انگلستان، بعلاوۀ یک کت عایق سرمایِ Páramo Directional Clothing و عضویت در انجمن سلطنتی عکاسان تعلق خواهد گرفت.

 

آرامش (One Shot)

ما به دلایل بسیاری سفر می کنیم، اما یکی از دلایلِ اصلی سفر برای بسیاری از مردم همان گریز و یافتن اندکی آرامش و آسودگی است. تصویر شما نیز به نوبۀ خود می تواند آرامش بخش باشد. لحظه ای از آرامش را در شلوغی و بهبوۀ زندگی ضبط کنید.

عکس های ارسالی در این بخش می توانند در هر دو قالب سیاه و سفید و رنگی باشند.

تنها یک عکس می تواند در این بخش شرکت داده شود.

هر محیط، تجربه یا لحظۀ آرامش بخشی می تواند سوژۀ این بخش باشد.

داوران بدنبال مشاهدۀ تصویری هستند که سبب آرامش ذهن، روح یا جسم باشد.

به برندۀ این بخش یه سفرِ دو نفرۀ پنج الی شش روزه در تابستان یا زمستان به سواحل مسحور کنندۀ نروژ با کشتی های تفریحی Hurtigruten، شامل پروازی به انگلستان، بعلاوۀ یک کت عایق سرمایِ Páramo Directional Clothing و عضویت در انجمن سلطنتی عکاسان تعلق خواهد گرفت.

 

آی تِراوِلد (Smart Shot)

عکاسی با موبایل و تبلت در میان گردشگران بسیار رواج دارد. این نوع عکاسی آنی و واکنشگرایانه و در ارتباط با ضبط یک لحظه است. بهترین عکسی که در مسافرت توسط موبایل یا تبلت خود انداخته اید را به ما نشان دهید.

هر چیزی که در سفر خود با آن مواجه می شوید میتواند سوژۀ این بخش باشد، منوط به آنکه توسط موبایل و یا تبلت گرفته شده باشد.

تنها یک عکس می تواند در این بخش شرکت داده شود.

کاربرد خلاقانه از گوشی هوشمند یا تبلت برای گرفتن یک تصویر چیزی است که داوران این بخش به آن توجه دارند.

به برندۀ این بخش مبلغ ۵۰۰ پوند به همراهِ یک کیفِ سفارشی از شرکت پلاستیک ساندویچ تعلق می گیرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا