هنرکارآفرینیکارآفرینی هنر

استراتژی کسب و کار برای هنرمندان

5 استراتژی که هنرمندان موفق برای کامیابی در حرفه خود آن را دنبال می کنند

 اولویت من کار با هنرمندان و مشاهده آن ها برای مدت طولانی است. من به عنوان صاحب یک گالری، به مشاهده حرفه هنرمندانی که فروش بسیار خوبی در خصوص کارهای خود داشته اند، علاقه مندم. این هنرمندان قادر به ایجاد فروشی هستند که به آن ها اجازه می دهد تا همه وقت خود را برای هنرشان، وقف نمایند. آن ها راه هایی برای داشتن یک زندگی موفق و نیز دنبال کردن علایق خود یافته اند.

امروز مایل هستم برخی از استراتژی هایی که از سوی این هنرمندان برای دستیابی به این سطح از موفقیت را مشاهده نموده ام به اشتراک بگذارم. قبل از آغاز به اختصار خود را معرفی می کنم. نام من جیسون هورجز است. من موسس گالری زانادو در اسکاتس دل آریزونا در سال 2001 و نیز موسس reddotblog در سال 2008 به عنوان تالاری برای به اشتراک گذاری تجربیات و دیدگاه های خودم در کسب و کار هنر با هنرمندان و گالریست ها هستم.

داشتن حرفه ای موفق در حوزه هنرهای زیبا به چندین عامل وابسته است. استراتژی هایی که در این جا به اشتراک می گذارم قطعا تنها موارد مهم و مورد توجه یک هنرمند نیست اما این استراتژی های اساسی، تاثیر زیادی به موفقیت شما خواهد داشت. 

 

استراتژی اول : هنرمندان موفق، معنای موفقیت را برای خود توصیف می کنند

پیش از گفت و گو درباره نحوه ایجاد حرفه ای موفق توسط یک هنرمند من دریافته ام که توصیف موفقیت در میان هنرمندان، متفوت است

برای برخی،  موفقیت ارتباطی با پول ندارد. و برای برخی، موفقیت به معنای رضایت از خلق اثری منحصر به فرد و نوآورانه است. برخی هم از هیجان به اشتراک گذاری استعدادهای خود با دیگران و ستایش دیگران از اثر خود، لذت می برند. این هنرمندان به دنبال مزایای ناملموس هستند که حاصل به اشتراک گذاری خلاقیت آن هاست

من این نمودار ون را برای کمک به نمایش انگیزه های مختلف هنر سازمان توسعه داده ام

 

نمودار ون انگیزه هنری

من سه حوزه اصلی را به عنوان عامل انگیزه هنرمند می شناسم که شامل برتری هنری، شناخت شدن و ثبات مالی است. براساس نمودار، این سه مورد با هم همپوشاست. بزرگترین موفقیت نصیب هنرمندی می شود که میان این سه به تعادل رسیده است اما نیل به موفقیت در هر سه حوزه ممکن است یک عمر زمان ببرد.

تعیین انگیزه افراد ،به اولویت دادن به تلاش ها کمک می کند. به عنوان مثال هنرمندی که بر برتری در حوزه هنر متمرکز است ممکن است تلاش خود را صرف کار در استودیو نماید. او ممکن است زمان کمی را برای نمایش یا فروش کارهای خود صرف نماید. این هنرمند ممکن است مجبور به یافتن راه های دیگری برای گذارندن زندگی خود باشد مانند پذیرش مشاغل جانبی برای ادامه زندگی و خرید ملزومات خود برای هنرمندانی که به دنبال محبوبیت و شناخت شدن اند اولویت ها متفاوت خواهد بود

هیچ هنرمندی به تنهایی قادر به خلق اثر هنری نیست و هیچ اثری کامل نیست مگر آن که با بینندگان به اشتراک گذاشته شود . بسیاری از هنرمندان، تشنه فرصتی برای به اشتراک گذاری اثر خویش اند. هنر، ارتباطات در سطح احساسی و هنری است.

برای برخی هنرمندان، چشم انداز ستایش و دریافت پاداش بابت اثر، مهم تر از منافع مادی حاصل از فروش آن اثر است و در نهایت برای برخی هنرمندان که من آنها را هنرمندان کارآفرین می دانم، تمرکز بر خلق اثری که برای بینندگان زیادی، جذاب باشد، امری طبیعی و بدیهی است. این هنرمندان، توجه به هنر و تلاش برای فروش را با هم همراستا نموده اند و نه فقط به خلق اثر بلکه به ارائه آن برای خریداران احتمالی تمرکز نموده اند

 تعیین انگیزه اساسی به شما در هدایت تلاش های تان برای ارائه آثارتان کمک میکند. اگر برتری یافتن در عرصه هنر برای شما مهم تر است ممکن است بر به اشتراک گذاری اثر خود با  مربیان، منتقدان و موزه ها متمرکز شوید و حتی ممکن است خواهان فروش آثار خود نباشید.

علاقه هنرمند به شناخته شدن ممکن است به تلاش برای نمایش اثار خود و در خواست برای امضا در جامعه هنرمندان منتج شود و مجددا فروش اثر ممکن است بالاترین اولویت برای فرد نباشد .

هنرمند کسی است که به دنبال ایجاد کسب و کاری در خصوص آثار هنری خویش است و به دنبال فرصتی برای فروش اثر هنری خود است. ارائه نمایشگاه ها و فستیوال های هنری ممکن است در این حالت، بالاترین اولویت برای فرد باشد.

تنها شما تصمیم می گیرید که موفقیت برایتان به چه معنا است. تمرکز من به عنوان مالک گالری بر فروش اثر هنری است و از این رو پست امروز من بر اصولی متمرکز است که به هنرمندان در کسب موفقیت بیشتر در فروش اثارشان کمک میکند. با این حال تصدیق میکنم که فروش تنها هدف ارزشمند برای هنرمندان نیست. از این رو این پست برای هنرمندانی است که به دنبال فروش آثار بیشتری هستند. به علاوه باید عنوان نمود که کسب موفقیت در هر کدام از سه حوزه فوق الذکر، نیازمند زمان و تلاش گسترده است. هنرمند باید برای رسیدن به موفقیت، سخت تلاش نموده و جان فدایی نماید.

اجرای این استراتژی

 با استفاده از نمودار ون ، انگیزه اصلی خود را مشخص نمایید. انگیزه شما به تعیین اولویت های شما کمک میکند.

 

استراتژی 2 : هنرمندان موفق ، زمان پیوسته ای را صرف خلق آثار میکنند.

دیوید نیومن از هنرمندان زانادا در استودیوی خود از بهترین هنرمندان دارای فروش بالاست و نیز از سخت کوش ترین افرادی است که می شناسم. اگر هر زمان از شبانه روز بخواهم با دیو صحبت کنم با استادیوی او تماس می گیرم چون به احتمال زیاد او آنجا خواهد بود.

همان طور که در بالا عنوان نمودیم ایجاد یک کسب و کار موفق از سوی یک هنرمند نیازمند زمان و سخت کوشی است.

یک ویژگی مشترک میان هنرمندان موفق این است که آنها از کار زیاد ترسی ندارند. آنها خود را وقف تلاش های خلاقانه نموده اند. آنها همواره در استادیو مشغول کارند.

فروش اثر، مسابقه اعداد است. برای داشتن فروش ثابت، باید شما اثر خود را به چندین خریدار احتمالی به طرق مختلف ارائه دهید (توضیحات بیشتر در ادامه).

برای حفظ چندین حوزه ، باید آثاری قوی و گسترده داشته باشید در نهایت بهترین راه رسیدن به این هدف، دنبال کردن هنر در تمامی زمان هاست . عمده هنرمندان موفقی که من در طی سال ها ملاقات نموده ام، به صورت تمام وقت، قبل از کسب موفقیت مالی در حرفه خود، به ارائه اثار هنری پرداخته اند.

من فهمیده ام که دنبال نمودن هنر به صورت تمام وقت، چالشی بزرگ و گاهی نیاز ِزندگی است و تعهدات خانواده به هنرمندان اجازه رهایی از شغل ثابت برای دنبال کردن هنر به شکل تمام وقت را نمیدهد.

آیا این به آن معناست که هنرمندی که نمیتواند به صورت تمام وقت درعرصه هنر فعالیت کند باید رویای حرفه هنری موفق را رها کند؟ نه هرگز. من شما را تشویق میکنم که زمانی که در اختیار دارید را دوباره بازنگری کنید و برنامه ای تنظیم کنید که به شما اجازه ایجاد و رفع تعهداتتان را می دهد. زمان مشخص و منظمی را به خلق آثار هنری اختصاص دهید.

خلق آثار هنری در تعطیلات آخر هفته یا پس از گذشت ساعات طولانی در محیط کار، نیازمند نظم و انضباط گسترده ای در کار است. این نظم و انضباط در خلق آثار هنری قابل فروش، بسیار مفید است. نظم و ترتیبی که ایجاد نموده اید اکنون در زمان اضافه ای که در اختیار دارید و میتوانید به صورت تمام وقت روی کار خود تمرکز داشته باشید برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

اجرای این استراتژی

 برنامه هفتگی خود را روی یک تقویم یا صفحه گسترده ترسیم کنید. زمانی که میخواهید به هنر اختصاص دهید را مشخص کنید.

 زمان بندی نمونه. هنرمند نیمه وقت

دانلود فایل اکسل زمانبندی : Ideal-Week-Template-Part-Time-Artist

 

سایر ملاحظات

برنامه خود را با خانواده و دوستانتان به اشتراک بگذارید و از آنها بخواهید تا در حفظ زمان به خلاقیت تان به شما کمک کند. به آنها بگویید که چقدر هنر برایتان مهم است . اگر بتوانید موافقت آنها را دریافت نمایید احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید بر اساس برنامه خود پیش روید.

اغلب دیگران از من می پرسند که یک هنرمند برای موفقیت باید چند اثر هنری خلق کند. پاسخ به این سوال دشوار است چون در میان هنرمندان، تعداد آثار هنری برای موفقیت، متفاوت است.

من با هنرمندانی کار کرده ام که سالانه بیش از 100 اثر هنری خلق نموده اند و برخی هم کمتر از 30 اثر داشته اند. برخی از انها به سرعت کار میکنند اما برخی هنرها به دقت زیادی احتیاج دارد. من به جای آن که عدد مشخصی را به شما بگویم شما را تشویق میکنم که سال گذشته خود و تعداد آثاری که خلق کرده اید را بررسی کنید. پس از بررسی تعداد آثاری که در طی سال گذشته خلق کرده اید هدفی برای افزایش تولید در سال بعد با میزان 25 % را تعیین نمایید.

استراتژی 3: خلق بدنه ثابتی از آثار هنری

شما به عنوان هنرمند آزادید که هر آن چه میخواهید خلق کنید. شما میتوانید موضوعاتی را دنبال کنید که تخیلات شما را پرورش میدهد و نیز میتوانید موضوع خود را به سبکی مجسم کنید که باعث ایجاد هیجان در شما میشود. من دریافته ام که هنرمندانی که آثاری خلق میکنند که برای خلق آن اشتیاق دارند در بلندمدت موفق تر از دیگران اند.

چالش به خصوص برای هنرمندی که در مراحل اول حرفه هنری خویش است یافتن ان چیزی است که برای آن اشتیاق دارد. در حالی که برخی هنرمندان دید هنری روشنی را گسترش داده اند، برخی دیگر، قبل از یافتن علایق خود باید به آزمایش و جست و جو بپردازند. برخی از آنها با آغاز کار، رسانه های مختلف را امتحان میکنند و برخی به سراغ چندین موضوع و سبک می روند.

این بررسی برای توسعه حرفه ای هنرمند، امری ضروری و مورد نیاز است. زمانی که هنرمند به دنبال ایجاد فروش و حرفه ای تخصصی در حوزه هنر خویش اسست مهم است که بر بدنه آثار جامع و یکپارچه و قابل شناسایی تمرکز نماید. اگر به آثار هنرمندان موفق در حوزه مالی توجه کنید متوجه میشوید که اکثر آنها سبک مشخصی دارند و در اثار خود نوعی ثبات دارند که باعث ایجاد پیوندی میان آثار شده است.

این به آن معنا نیست که نباید در آثار خود تنوع داشته باشید و نیز به این معنا نیست که باید بقیه دوران حرفه ای خود راصرف خلق آثار هنری مشابه نمایید بلکه منظور من این است که اگر به دنبال فروش موفق آثار خود هستید باید سبکی را توسعه دهید که گردآورندگان آثار شما به آسانی ان را شناسایی نمایند.

زمانی که ثبات آثار یک هنرمند را بررسی میکنم از معیار ذهن ساده ای برای قضاوت در خصوص ثبات این آثار استفاده میکنم. شش معیار مورد نظر من به شرح ذیل است

  • موضوع
  • سبک
  • زمینه
  • پالت
  • رسانه
  • ارائه

اگر هنرمند در 4 مورد از این 6 معیار در اثری که به من ارائه داده ثبات داشته باشد من اثر او را دارای ثبات میدانم. این به آن معناست که شما برای ایجاد تنوع در آثار خود آزادید. اگر موضوع، سبک، زمینه و پالت شما ثابت است میتوانید در چندین محیط و با اشکال مختلف ارائه اثر هنری ، کار کنید. بر عکس اگر محیط ، ارائه، پالت، سبک و ارائه شما ثابت است میتوانید از موضوعات و زمینه های مختلفی استفاده کنید.

نمونه ها

با مشاهده چندین نمونه از هنرمندان گالری زانادو ،مشاهده نمودیم که چطور ثبات به طرق مختلف به دست می آید.

کاروی کلارک دارای سبک، پالت، زمینه و ارائه ثابتی است و همه آثار او اکریلیک است. ازاین رو میتواند چندین موضوع را دنبال کند و همچنان در آثار خود اثبات داشته باشد.

 

هنرمند کلمبیایی گیلومه هم نقاشی و هم مجسمه سازی می کند، اما چون موضوع، سبک، تم و پالت رنگ یکسانی دارد تنوعش در ارائه و رسانه اش با سبک کارش تداخل ایجاد نکرده.

 

 

اجرای این استراتژی

به اثر آخر خود نگاهی بیاندازید و از خود بپرسید که آنها برحسب این 6 معیار، تا چه اندازه ثبات دارند. مشخص کنید که کدام آثار دارای ثبات بیشتری هستند و تلاش کنید که اثر بعدی خود را با این آثار، منطبق نمایید.

اگر قضاوت درباره ثبات آثار برایتان دشوار است مشاهده گری عینی را به استودیوی خود دعوت کنید تا ثبات آثار شما را بررسی نماید یعنی فردی که در جهان هنر دارای تجربه است.  او می تواند هنرمند همکاری باشد که شما کار او را می ستایید یا گالریست و طراح داخلی باشد.

ایا این اطلاعات برایتان مفید بوده ؟

در لیست پستی ما برای دریافت توصیه هایی در خصوص کسب و کار هنری از سوی مالک گالری زانادو، جیسون هورجس ثبت نام نمایید.

استراتژی ها 4 : کسب و کار خود را سازماندهی نمایید.

خواندن این استراتژی ممکن است کمتر از سایر موارد مهیج باشد اما سازمان دهی برای موفقیت بلندمدت کسب و کار هنری شما، ضروری است.

اگر هدف شما افزایش فروش است یا به دنبال امرار معاش از طریق هنر خود هستید باید به هنر به عنوان ابزاری برای ایجاد کسب و کار بنگرید.

برخی هنرمندان این ایده را ناخوشایند می دانند. آنها ممکن است احساس کنند که هنر و کسب و کار را نباید با هم ترکیب نمود و وارد کردن کسب و کار به این معادله ممکن است به نحوی خلوص هنر آنها را از بین ببرد.

من از شما میخواهم که به این امر از زاویه ای متفاوت بنگرید. ایجاد یک کسب و کار سازماندهی شده یا اجرای درست در زمینه هنری شما مانع بی نظمی و ناامیدی میشود که بسیاری از هنرمندان به هنگام فروش آثار خود با آن مواجه اند. با سازماندهی درست برای تمرکز بر خلق اثر، آزاد خواهید بود.

هنرمندانی که من با آنها کار کرده ام در خصوص هدف کسب و کار هنری خود بسیار سازمان یافته عمل نموده اند. آنها سیستم هایی را اجرا نموده اند که در دنبال نمودن تمامی بخش های متحرک کسب و کار هنری آنها به آنها کمک نموده است. مهم ترین حوزه برای تمرکز به شرح زیر است:

  • ردیابی موجودی
  •  حسابداری
  •  حمل و لجستیک
  •  بازاریابی

 هر هنرمند نیازهای متفاوتی در حوزه کسب و کار دارد و از ابزار مختلفی استفاده میکند که برای رفع نیازهای او متناسب است.

مساله مهم ، متعهد بودن به سازماندهی حوزه های کلیدی است به گونه ای که میتوان کسب و کار را با افزایش فروش متناسب نمود.

به علاوه باید گفت که چندین هنرمندی که با آنها در طی سالها کار نموده ام دریافته اند که سازمان دهی، تقاضایی قوی برای آنها نبوده است. این هنرمندان از نیروهای کمکی برای غلبه بر مشکلات کسب و کار خود استفاده نموده اند. گاهی این نیروهای کمکی همسر یا اعضای خانواده ان ها بوده است. برای سایر هنرمندان، استخدام فردی برای حضور در استودیو برای چندین بار در هفته گزینه بهتری بوده است.

اجرای این استراتژی:

 توانایی کنونی خود برای بررسی آثار هنری و شرایط مالی و ارسال اثر را ارزیابی نمایید. آیا شما مسیر و سیستمی قوی برای دنبال کردن فعالیت های کسب و کار خود دارید؟

فهرستی از آیتم های مورد نیاز سیستمی که ردیابی کسب و کار شما را ایده آل می نماید تهیه کنید. این فهرست نیازمندی ها به ارزیابی ابزار احتمالی کمک میکند.

استراتژی 5 : فروش خود را با ارائه آثار خود به طرق مختلف متنوع نمایید.

هنرمندان موفق میدانند که برای فروش آثار هنری ، اثر باید در معرض دید عده کثیری باشد. تا حدی، فروش آثار هنری همچون بازی اعداد است برای یافتن خریدارانی که به کار شما علاقمند شده باشند و موقعیت مالی مناسبی برای خرید آثار شما را داشته باشند و نیز برای دستیابی به این خریداران باید اثر هنری خود را به طرق مختلف به نمایش بگذارید.

همه هنرمندان موفقی که در طی سالها با آنها کار کرده ام برای ارائه کار خود به مشتریان  احتمالی سخت تلاش کرده اند. بسیاری حرفه خود را با مشارکت در نمایش ها و فستیوال های هنری بیرونی آغاز نموده اند. نمایش های هنری نه تنها فرصتی برای نمایش آثار هنری و فروش آنها است بلکه از طرقی، فرصتی برای ارائه فهرست مخاطبین و توسعه مهارت های فروش است.

هنرمندان موفق نیز به دنبال فرصتی برای فروش آثار هنری خویش اند. در کنار فستیوال ها بسیاری از این هنرمندان در سازمان هایی شرکت میکنند که میزبان تورهای استودیوی باز و سایر نمایش ها هستند.

در نهایت چندین هنرمند موفق، از گالری ها برای ارائه آثار خود استفاده نموده اند. برقراری رابطه با گالری ها به هنرمندان چیزی میدهد که نمایش ها یا برنامه های پیشبرد شخصی قادر به انجام آن نیست و آن نمایش بلندمدت با حمایت کارکنان فروش حرفه ای است.

اکثر هنرمندان موفق، آثار خود را تنها در یک گالری به نمایش نمیگذارند بلکه از چندین گالری در مکان های مختلف استفاده میکنند. این استراتژی علاوه بر این که آثار را در معرض دید عده زیادی قرارمیدهد باعث میشود تا نمایش در چندین بازار به ثبات فروش شما کمک نماید. اغلب اگر فروش در یک منطقه کاهش یابد میتوان آن را در منطقه ای دیگر افزایش داد.

اجرای این استراتژی:

 با آماده شدن برای پیشرفت در حرفه هنری خود به دنبال فرصتی برای نمایش اثار خود باشید. به دنبال نمایش ها و اماکن برگزاری نمایشی باشید که با موفقیت، خریداران شایسته آثار هنری را جذب میکند و رکوردی از فروش حاصله را ارائه میدهد.

کار خود را با ایجاد ترکیبی از آثار ثابت و باکیفیت به گالری ها ارائه دهید. بازارهای هنری مختلف و گالری هایی که به این بازارها خدمات ارائه می کنند را جست و جو کنید تا گالری هایی را بیابید که برای اثار شما، مناسب ترین است.

 

نویسنده : جیسون هورجز

ترجمه از : reddotblog

برچسب ها

نوشته های مشابه

1 thought on “استراتژی کسب و کار برای هنرمندان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن