فراخوانفراخوان ادبی

فراخوان مقاله هنری مجله CANactions 

مدرسه CANactions  فراخوان جدید مقالات را برای مجلات CANactions نسخه ۰۲ اعلام می کند.

مجله CANactions بصورت آنلاین و با نگرش فراگیر و مبادله بصورت رایگان در دسترس است. هر نسخه توسط یک سردبیر و هیئت تحریریه ویژه و دعوت شده، هدایت و تنظیم می شود ، که متشکل از کارشناسان برجسته در موضوعات مرتبط است. نسخه دوم مجله CANactions به دنبال اکتشاف “زمین” و ساکنان آن است تا واقعی ترین و مرتبط ترین پرتره کشورهای معاصر پسا سوسیالیستی را با جهان جمع آوری و به اشتراک بگذارد.

می توانید از موضوعات زیر انتخا کنید:

پرتره معماری
هدف این است که در مورد نوع شناسی های نوظهور که در حال تبدیل شدن به یک چیزهای خاص روستایی هستند – بکارگیری طرح ها ، شرایط و سیاست های آنها بپردازد. جدای از مناطق مسکونی، معماری جدید سازمانی به عنوان یک عنصر مکمل برای چشم انداز روستایی – از شرکت های کشاورزی تا مراکز تدارکات و انبارهای صنعتی – ظاهر می شود. حجم و ردپای آنها به یک مقیاس غیر انسانی با حداقل برنامه ریزی انتگرالی در پشت آن گسترش می یابد، غالباً معماران و طراحان شهری را در فرآیندهای ایجاد قرار نمی دهند. با این حساب، چگونه می توانیم پیاده سازی انواع جدید را در شرایط فعلی تصور کنیم؟ چگونه می توان از میراث معماری و فرهنگی محلی موجود و نهادهای عمومی – خانه های فرهنگی، کلوپ ها، شوراهای روستا – و ویژگی های برنامه های عمومی که آنها برگزار می کنند – نمایشگاه ها، تعطیلات عمومی، مجامع عمومی حفظ کنیم؟ ارتباط آنها در زندگی روستایی معاصر چیست؟

پرتره روستایی
این بخش در نظر گرفته شده است تا ستون فقرات اقتصاد روستایی و “روستایی بودن” را به عنوان یک الگوی توسعه و سبک زندگی بررسی کند. از لحاظ تاریخی ، تأکید ویژه ای بر “اتصال به زمین” شده است که هم دلبستگی اقتصادی و هم احساساتی مردم روستا را توصیف می کند. با این حال، کشاورزی مدرن و سایر آثار در زمین مدت هاست که از بت پرستی و کشاورزی کوچک دور می شوند و در درجه اول تمرکز سرمایه تمرکز می کنند. چگونه باید شیوه انجام فعالیتهای یک شرکت کشاورزی معمولی، در مقیاس بزرگ و اغلب متمرکز بر مونوکروپ ها، در زمینه سکونتگاههای کوچک روستایی ارزیابی شود؟ برنامه ریزی مکانی چگونه می تواند عدم تطابق شدید بین مقیاس برنامه ریزی امور زراعی را که ده ها هزار هکتار و برنامه های اصلی تسویه حساب دارند که با نیاز برنامه ریزی برای کوچک سازی سریع مواجه هستند، مرتفع سازد؟ سرانجام، هنگامی که آسمان بدون باران و حوضچه های آبیاری کم عمق با چاه های روستا به سر می برد، دیدگاه کسانی که در زمین های روستایی صاحب، اداره و یا زندگی می کنند چیست؟

پرتره اجتماعی
با هدف کشف جمعیت معاصر قلمروهای روستایی. ارزش ها، نگرش ها و اعتقادات روستائیان و ساکنان شهرهای کوچک چیست؟ آیا هویت خاصی از کشاورزان ، مهاجران شاغل، ساکنین خانه های تابستانی (داچا) ، جوانان روستایی، جمعیت بازنشسته وجود دارد؟ چگونه آنها به این قلمرو وصل می شوند و چه چیزی آنها را در آنجا نگه می دارد؟ جابجایی های سیاسی، نظامی و اقتصادی ساکنان جدیدی را به مناطق روستایی می آورد – مهاجران کارگری، پناهندگان، آوارگان داخلی که باید با تغییر شرایط زندگی خود دست و پنجه نرم کنند و با جوامع محلی روابط برقرار کنند. استراتژی های ادغام استفاده شده و موفقیت آمیز آنها چیست؟

پرتره اکوسیستم
آگاهی از رشد فزاینده زیرساخت ها و فناوری روستایی به منظور “تأمین” شهر (به عنوان پیش زمینه منابع شهر) را ایجاد می کند و یکسری سؤالاتی را در مورد حفظ اکوسیستم های روستایی ایجاد می کند. تأثیر رویه های انسانی بر منابع طبیعی (تولید مواد غذایی، صنعت، تدارکات، خدمات حمل و نقل)، هم در زمینه های روستایی و هم شهری، آنها را به عنوان عوامل مکانی تغییرات محیطی در معرض دید قرار می دهد. چگونه می توان از کشاورزی و زمین طبیعی استفاده کرد تا زمین را از سکنه نکشیم؟ چه ابزاری را می توانیم برای حفظ اکوسیستم ها و پیگیری توسعه پایدار استفاده کنیم؟

الزامات فایل ارسالی:

➜ خلاصه مقاله باید به یکی از زبانهای زیر ارسال شود – انگلیسی یا اوکراینی.
➜ خلاصه ها باید براساس هر یک از زمینه های موضوعی، تمرکز روی موضوع سرمقاله و متن پسا سوسیالیستی باشد. ارسال نباید به کلیه موضوعات زیر مربوط باشد بلکه باید حداقل به یکی از آنها به طور خاص اشاره شود.
➜ پیشنهادات ارسال می تواند اشکال مختلفی داشته باشد: مقاله ها، رساله ها، مصاحبه ها، تصویرسازی ها، طرح ها، مقاله های عکاسی.
➜ خلاصه ها نمی تواند بیش از ۲۵۰ کلمه باشد.
➜ چکیده باید حاوی اطلاعات مربوط به مطالب ارائه شده در مورد مطالب و طول، روش، تحلیل، نوع و تعداد تصاویر و نقشه های آن باشد.

ابلاغیه پذیرش خلاصه های ارسالی تا تاریخ ۶ ژوئن سال ۲۰۲۰ از طریق ایمیل برای شما ارسال می شود.

طول مقاله نهایی نباید بیش از ۱۲۰۰۰ کلمه شامل فاصله باشد. پس از قبول نویسندگان ، کار خود را با تیم تحریریه مجله CANactions آغاز می کنند. همکاری با تیم تحریریه در جهت بهبود و حفظ کیفیت کلیه مقالات نهایی است.

آخرین مهلت ثبت نام: ۳۰ می ۲۰۲۰ ( ۱۰ خرداد ۹۹ )

برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه کنید: https://eng.canactions.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا