فراخوانفراخوان گرافیکپوستر

دهمین دوره رقابت طراحی پوستر پلاکتیوات ۲۰۱۸

 

رقابت طراحی پوستر با نام دهمین دوره رقابت طراحی پوستر پلاکتیوات (PLAKTIVAT) فراخوان خود برای دریافت آثار را اعلام می کند..

دهمین رقابت طراحی پوستر پلاکتیوات ۲۰۱۸ که تام- تام (TAM –TAM) میزبانی آنرا برعهده دارد با همکاری موسسه غیرانتفاعی دیوجا میسل (Divja Misel) فراخوان خود در سال جاری، باعنوان «بگذارید تا کتاب ها شما را در نوردند»، را اعلام می کند. هدف از انتخاب این عنوان یادآوری لذت فراموش شده ی کتاب خوابی به مردم است.

 

درخصوص رقابت

تام – تام، با همکاری گروه غیرانتفاعی دیوجا میسل، دهمین دوره رقابت طراحی پوستر پلاکتیوات ۲۰۱۸ را با هدف طراحی یک پوستر شهری باعنوان «بگذارید تا کتاب ها شما را درنوردند» آغاز می کند.

هدف از این رقابت طراحی پوستر، یادآوری لذت فراموش شده ی کتاب خوانی به افراد است. آنها می خواهند که مردم بگذارند تا کتاب ها بار دیگر آنها را درنوردند و اجازه دهند تا آنها را به منزله ی بخشی به غایت زیبا و مهم از زندگی روزمره ی خود تجربه کنند.

با معطوف شدن توجه و تمرکز ما به صفحات کامپیوتر و گوشی های هوشمندمان، سبک زندگی سریع و بازنمایی بیش از اندازه ساده سازی شده ی رسانه ها از دنیا ، صدای کتاب ها اغلب به گوش نمی رسند. با این حال چنانچه بگذاریم کتاب ها بار دیگر ما را اغوا کنند، می توانند زیبایی بسیاری را به زندگی یمان بیاورند و ما را در مبارزه با بی معنایی زندگی روزمره یاری رسانند.

کتاب خوابی ما را قادر به ورود به دنیاهای دیگر و فارغ شدن از خودمان می کند. کتاب خوانی ذهن ما را می گشاید و به ما در تسلط یافتن بر افکار و زبانمان یاری می رساد. کتاب خوانی قابلیت تفکر انتقادی مستقل را در ما تقویت می کند و منجر به درک متقابل بیشتر و تحمل بیشتر تفاوت ها می شود. خواندن ما را به تأمل کلی در دنیا و پذیرش نقشی فعال در آن هدایت می کند. خواندن، موجب تحرک و جنب و جوش افکار و در نتیجه  مشارکت فعال در جامعه می شود. خواندن نقشی مهم در سلامت آینده ی جامعه ما و افراد آن بازی می کند.

امروز کتاب خوانی  بطور فزاینده ای به منزله یک تکلیف (درسی) ادراک می شود. کتاب ها منبع وجدانی گنهکار برای آنهایی هستند که کتاب نمی خوانند یا کمتر از حدی که مقبول خود و دیگران است کتاب می خوانند. والدین و معلمان کودکان را تشویق به کتاب خوانی می کنند، با این وجود به قدر کفایت تلاش نمی کنند تا خود مثالی برای آنها باشند.

این روزها، هنگامیکه که تحت تسلط آشوب، آشفتگی، افکار پراکنده و فقدان تمرکز قرار داریم، کتاب خوانی می تواند چالشی باشد که ما را ملزم به تلاش کردن و استراحت دادن به خود می کند. با این حال آن دسته خوانندگانی که به متون دشوارتر روی می آورند پاداش کار خود را با بهره مندی از ظرفیت درک انتزاعی جهان، تامل بر موضوعات، روابط و ادراکات جدید بعلاوه ی یادگیری نحوه برخورد با آنها می گیرند.

علی رغم آنکه صحبتهای بسیاری در خصوص نتایج فرهنگ کتاب خوانی کم و تاثیرات مثبت کتاب خوانی بر جامعه زده شده است، در خصوص لذت و ارزش افزوده ای که کتاب خوانی به ما بطور افرادی و در یک بستر گسترده تر اجتماعی به عاریه می دهد چیز چندانی گفته نشده است.

 

راهنمای شرکت در رقابت

راهکار خلاقانه ی شما باید متناسب با قالب پوسترهای بیلبوردی تام – تام باشد. توجه کنید که پوسترها قرار است در فضای بیرونی در خیابان ها نصب شود، از اینرو با آگاهی از چنین امری به گونه ای به طراحی آنها اقدام ورزید که خوانا بوده و بتواند پیام خود را بخوبی در کثرت و رنگارنگی محرک های بصری موجود در محیط خیابان منتقل کند. به این امر توجه کنید که به پوسترهای خیابانی بطور معمول در ابتدا از فاصله ی چند متری توجه می شود (و سپس افراد به آنها نزدیک می شوند) – به امر بیاندیشید که چگونه می توان توجه دیگران را جلب کرد و چه میزانی از متن را یک بیلبورد می تواند در خود جای دهد. بر طبق بندهای ۲۲ و ۲۳ از قانون استفاده ی عمومی از زبان اسلوونیایی، هر متنی در امکان عمومی باید به زبان اسلوونیایی بوده و یا اینکه نسخه اسلوونیایی آن نباید از متنی که به زبان های خارجی است کمتر به چشم آید. برای ترجمه متون خود می توانید به آدرس زیر ایمیل بزنید.

plaktivat@tam-tam.si.

معیارهای ارزیابی

– سازگاری فنی (بر طبق الزامات رقابت)

– مدنظر قرار دادن مشخصات بیلبوردهای تام – تام.

– اصالت

– رویکرد نوآورانه

– وضوح در انتقال پیام

– مثبت بودن پیام

 

پوستر برنده در ۵۰۰ بیلبورد در سراسر اسلوونی به نمایش در خواهد آمد و به بخش رقابت فستیوال تبلیغات اسلوونی (SOF) و رقابت بصری دوسالانه ی اسلوونی  راه خواهد یافت.

نتایج این رقابت در انتهای ماه ژوئن ۲۰۱۸ در آدرس های زیر اعلام خواهد شد:

www.facebook.com/plakatiranje

https://twitter.com/TamTamSLO.

 

برای شرکت در این رقابت نیاز به پرداخت هزینه ای نیست.

آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۱ تیر ۱۳۹۷)

هزینه شرکت در رقابت: رایگان

واجدان شرایط: آزاد ( برای تمامی افراد و آژانس ها و شرکت ها)

جوایز: نمایش پوستر برنده در ۵۰۰ بیلبورد در سراسر اسلوونی، راهیابی به بخش رقابت فستیوال تبلیغات اسلوونی (SOF) و رقابت بصری دوسالانه ی اسلوونی.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال اثر خود به سایت فراخوان مراجعه کنید

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا