گردآوری

تبدیل مخاطبان به حامیان برند

چگونه مخاطبان را به حامیان برند خود تبدیل کنیم؟

برای جلب حمایت مخاطبان راه های بسیاری وجود دارد، که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:

  1. سعی کنید شبکه های اجتماعی خود را به یک جامعه تبدیل کنید. مخاطب نیاز دارد پیش از آنکه تصمیم به خرید بگیرد، با شما ارتباط برقرار کند و به شما اعتماد کند. شبکه های اجتماعی بهترین مسیری است که از طریق آن می توان با تشکیل یک جامعه، به تعامل و برقراری ارتباط با مخاطب پرداخت.
  2. چیز با ارزشی را به عنوان انگیزه ای برای مشارکت، به مخاطبان ارائه کنید. در شبکه های اجتماعی بسیاری از صفحات و برند ها را می بینیم که سعی دارند با ارائه ی خبرنامه های رایگان یا آپیدیت های ایمیلی، کاربران را به مشارکت ترغیب کنند. ارائه ی انگیزه ای متمایز و ارزشمند، برای مشارکت، به مخاطب آنقدر مهم است که به همفکری اعضا و اتخاذ یک دیدگاه استراتژیک، نیاز دارد.
  3. منبعی قابل اطمینان از اطلاعات بی نقص و مرتبط را در اختیار مخاطبان بگذارید. برای این کار باید مطالب منحصر به فرد و متناسب با مخاطبان خود را، به صورت مداوم در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. دقت کنید که هر چقدر هم مطالب شما جالب باشند، اگر پاسخگوی نیازهای مخاطبان شما نباشند، موفقیتی نسیب شما نخواهد شد.
  4. انتشار مطالب مهمان را در اولویت قرار دهید. انتشار مطالب ارزشمند در وبسایت های مشهور و مرتبط با تجارت یا نیش (niche) مختص به شما، این امکان را به شما می دهد که به مجموعه ی جدیدی از مخاطبان دست پیدا کنید و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه ی تجاری خود نشان دهید و همچنین فضای اعتماد را در میان مخاطبان فعلی خود حفظ کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی چگونه می توانند به عنوان سکوی پرتابی برای سایر کانال های بازاریابی عمل کنند؟

توجه داشته باشید که هیچگاه یک شبکه  اجتماعی نمی تواند اولین قدم در ایجاد یک برند باشد، بلکه شبکه های اجتماعی تنها می تواند یک برند را که قبلاً وجود داشته است را بیشتر در معرض دید کاربران قرار دهد. به عبارت دیگر فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی‌تان، تنها باید در ادامه ی سایر فعالیت های تجاری در حوزه های دیگر تجارت شما باشد. رساندن صدای برند شما از دریچه ی شبکه های اجتماعی به مخاطب، می تواند فرصت های منحصر به فردی را در سایر کانال های بازاریابی درونسو، مانند: سئو، برندینگ، روابط عمومی، فروش و غیره، به وجود آورد.

باور غلط: شبکه های اجتماعی، گزینه ی مناسبی برای کسب و کار من نیست!

وقتی به تجارت هایی که در شبکه های اجتماعی بسیار موفق عمل می کنند فکر می کنیم، بیشترمان تصور می کنیم که این برندها، باید برندهایی بزرگ و معروف در یک صنعت شناخته شده و محبوب باشند. عده ای دیگر بر این باور هستند که برای موفقیت در شبکه های اجتماعی، باید:

  • از پیش فهرست بزرگی از ایمیل و اطلاعات مربوط به کاربران تهیه کرده باشیم
  • بودجه ی زیادی را به سرمایه گذاری در تبلیغات رسانه ای و جلب توجه کاربران اختصاص دهیم
  • یک وبسایت پرمخاطب داشته باشیم.

همانطور که از عنوان این بخش بر می آید، این باورها، باورهای درستی نیستند. پیش از هرچیز باید به نکته ای که پیش از این مطرح شد توجه داشته باشیم: تحقیقات نشان داده اند که حرفه و تجارت ما هر چه باشد در مناطق جغرافیایی و مردم شناختی مختلف مخاطبانی دارد و این مخاطبان در فضای مجازی و شبکه  اجتماعی حضور دارند و اگر ما از این امکان استفاده نکنیم، رقبا این کار را خواهند کرد، بنا بر این شرط عقل این است که از این فرصت غفلت نکنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که شبکه هایی که مخاطبان ما بیشتر در آن ها حضور دارند را شناسایی کنیم و سعی کنیم از طریق آنها روابط نزدیک تری با آنها برقرار کنیم و به آنها این حس را القا کنیم که به نیازها و خواسته های آنان توجه داریم و اهمیت می دهیم. روابط نزدیک و تعامل با مخاطب به رشد برند، جلب حمایت مشتریان و در نهایت افزایش نرخ تبدیل می انجامد.

 

ارتباط در تبدیل مخاطبان به حامیان

کسب نتایج مطلوب در گروی ایجاد روابط بی نقص و عالی با مخاطب است. به عبارت دیگر ایجاد روابط نزدیک با مخاطب، پایه و اساس دستیابی به نرخ تبدیل و نرخ بازگشت سرمایه ی بالاست. و بهترین مسیر برای دستیابی به این هدف، شبکه های اجتماعی است، زیرا بُعد زمان و مکان را به حداقل رسانده و مردم را در سراسر دنیا به هم نزدیک نموده است، و علاوه بر این با سرعت زیاد در حال رشد و پیشرفت است.

در این مسیر باید سعی کنیم گوش به زنگ عکس العمل ها و نظرات مخاطبانمان باشیم. زیرا نظرات آن ها سرنخ هایی به ما می دهد که فعالیت های خود را با خواسته های آنها هماهنگ کنیم. جلب رضایت مخاطبان، به ایجاد وفاداری و حمایت از برند می انجامد و این یک سرمایه گذاری بی نظیر برای برند شماست و در هر زمان و شرایطی از آن محافظت می کند.

فیدبک

بازاریابی شبکه های اجتماعی

همانطور که در بخش قبل گفته شد، پیشنهادات، انتقادات و نظرات کاربران می تواند سرنخ های ارزشمندی برای پیشرفت برند شما باشد. به کار بستن این نظرات هنگام تولید محصولات و خدمات می تواند به عنوان یک زنگ هشدار اولیه عمل کند و از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری کند، باعث صرفه جویی در هزینه ها شود و راهکارهای جدیدی را پیش روی تولیدکنند قرار دهد.

 

یکپارچگی

شبکه های اجتماعی چیزی نیست که به سادگی آن را به سایر فعالیت های بازاریابی، مانند: برندینگ، روابط عمومی و تبلیغات، ضمیمه کنید، بلکه بخشی مهم و اساسی است که باید به صورت یکپارچه، هماهنگ با سایر فعالیت ها پیش برود. در این صورت می توانید برای مشتری، تجربه ای منسجم و یکپارچه از بازدید از فضاهای مربوط به برند خود به وجود آورید.

به نفع شماست که هر چه زودتر فعالیت های بازاریابی خود را با هم هماهنگ کنید، تا از ابتدا به شیوه ای منسجم پیش روید. در صورتی که برند شما از نقطه ی شروع کار خود در شبکه های اجتماعی هم به طور هماهنگ با سایر فعالیت های خود پیش رود، از تعامل بیشتر با مخاطب و در نتیجه نظرات سودمند آنان سود خواهید برد و روابط عمومی شما به شیوه ای مؤثرتر می تواند عمل کند.

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: محتوا محافظت شده است!!
بستن